bg_fccnpps_22m

Výsypný vůz Fccnpps 22 m³

Dvouosý otevřený samovýsypný vůz s gravitačním vykládáním řady Fccnpps o objemu 22 m3 určený pro přepravu štěrku. Vůz disponuje dvěma otvory k vyložení, oblé klapky umožňují bezezbytkové vyložení vozu na obě strany, mezi - nebo vedle kolejnice. Výsypky jsou potaženy gumovou vrstvou pro snížení hluku. Otočná šoupátka mohou být ovládána zvlášť. Zařízení k tomu určené se nachází na plošině u čelní strany vozu. Ovládání probíhá čistě mechanicky. K vyložení je využita tíže loženého nákladu.
 
Max. rychlost činí 120 km/h v prázdném a 100 km/h v loženém stavu s max. zatížením dvojkolí 22,5 t.
 
Vůz odpovídá pevnostním podmínkám podle UIC 577 a ERRI B 12/RP 17. Spodek vozu sestává ze svařené ocelové konstrukce, která je ze dvou podélných nosníků, které jsou spojeny příčným nosníkem v nosnou kostru. Vůz je dle UIC 530-1 připraven pro montáž automatického spřáhla.
 
Fccnpps 22 m3 je konstruován podle nejmodernějších platných předpisů - TSI, Technické jednotky v drážní oblasti (TE), kodexu mezinárodního železničního svazu (UIC) a dohodě o vzájemném použití nákladního vozu v mezinárodní dopravě.
 
Nákladní vůz je vybaven s-schopnou tlakovou brzdou, která odpovídá UIC 543. Ruční brzda je parkovací vřetenová brzda podle UIC. Zařízení pro ní se nachází na plošině čelní strany vozu a působí na obě dvojkolí vozu. K-špalky Typu Cosid 810 320 mm jsou naplánovány pro brzdu. Otvory v systému brzdové páky jsou vybaveny vytvrzenými pouzdry

Hlavní technické parametry

Hmotnost na nápravu max.22 500 kg
BrzdaDK-GP-K
Vzdálenost středů otočných čepů6 700 mm
Délka přes nárazníky10 000 mm
Ložná hmotnost32 000 kg
Vlastní hmotnost vozu13 000 kg
Ložný prostor22 m3